2009

1. 1. 2009

V tomto roce náš sbor reprezentovali:

Za kategorii starších: Michal Mácha, Marek Chvosta,  Pavel Čech, Jan Smíšek, Vlasta Máchová, Štěpán Novotný, Barbora Čechová, Eliška Pěnčová, Vít Smíšek, Pavel Hammmeschmied

Za kategorii mladších: Pavel Babka, Dominik Zýma, Jiří Jáchym,  Vojtěch Babka, Václav Chvosta, Pavel Brousil, Nikola Svobodová, Nicol Hammerschmiedová

Vedoucí: Jaroslav Jáchym, Marie Jáchymová Chvostová

Instruktoři: Jana Pechová, Michaela Chvostová, Petr Novotný

Soustředění České Žleby 11.-14. února 2009

V únoru jsme jeli na první soustředění v zimě. Napadlo moc sněhu, tak to bylo super. Hodně jsme lyžovali, bobovali a užívali si sněhu. Byli jsme  na chatě Vodňanských hasičů. Vedoucí nám organizovali různé soutěže - motání hadic na čas, uzle značky. Nakonec se nám nechtělo domů.

Otavský Plamínek  2009   9.května 2009

Našemu starším kolektivu se útok moc nepovedl. Sekl  se jim koš a proto jejich čas nebyl odpovídající na lepší umístnění než páté z osmy . Byla to první soutěž v tomto roce, tak doufáme,že další budou lepší.

Na této soutěži se poprvé představili naši nejmladší (nejmladšímu jsou 4 roky). Z 12 kolektivů se umístnili na krásném 10. místě. Na své první soutěži nebyli poslední -  zaslouží si pochvalu.

Okresní kolo  Hry Plamen - Sousedovice  23. května 2009

V sobotu za krásného rána jsem se rozjeli na soutěž do Sousedovic. Nálada byla skvělá.Ve dvojcích i po Markovo uklouznutí jsme byli druzí. Ve štafetě CTIF nás předběhli jen Pracejovice.Ve 4x60 jsme byli první. V útoku jsme byli druzí. První jsme byli i na ZPV. Celkově jsme i tento rok byli PRVNÍ. Již po třetí pojedeme do kraje.

Naši mladší byli sice poslední, ale museli svoje síly měřit s daleko staršími kamarády. Za mladší kategori mohou soutěžit do 11 let, ale ty naše jsou ještě školkou povinné.

Krajské kolo Hra Plamen - Český Krumlov 6. června 2009

Na krajské kolo jsme se pečlivě připravovali. Nacvičovali jsme hlavně útok CTIF, protože tato disciplína se na okrese vypouští. Trénovali jsme i několikrát do týdne.

Na kraji nás reprezentovali:Michal Mácha, Marek Chvosta, Pavel Čech, Štěpán Novotný, Jan Smíšek, Eliška Pěnčová, Vlasta Máchová,Barbora Čechová, Vít Smíšek,Pavel Babka

V určenou sobotu jsme brzo ráno vyjeli. Počasí nám přálo, nálada byla výborná. Na této soutěži jsme už nebyli žádnými nováčky. Soutěž nebyla nijak lehká, své dovednosti, rychlost a vědomosti jsme museli poměřit s dalšími  nejlepšími kolektivy z 6ti okresů. A přesto, že se nakonec počasí úplně pokazilo, průtrž mračen nám  překazil druhé pokusy u  požárních útoků, jsme obsadili nádherné 3.místo.  Po příjezdu do Čepřovic jsme to 3. místo pořádně oslavili.

O  pohár starosty Střelské Hoštice 27. června 2009

Celý týden před touto soutěží pršelo. V den soutěže sice počasí  nebylo nepříznivé, ale  terén byl velmi náročný. Terén byl rozmoklý , bahnitý.  Ale mladým hasičům to vůbec nevadilo. Naši starší obsadili druhé místo z 11 družstev. Mladší  se umístnili na krásném 7 místě s časem 33,85 s  z 11 družstev. Po skončení soutěže, se místo  stalo bahnitou loukou, ze které nemohly vyjet ani auta. Všichni byli  špinaví, ale měli radost z dosažených výsledků.

Letní tábor - České Žleby  6. - 12.července 2009

V pondělí 6.7. v dopoledních hodinách jsme se rozjeli na tábor. Všichni se moc těšili.Do Českých Žlebů s námi jel i kolektiv mladých hasičů z Vodňan. Účast byla hojná. Počasí nám moc nepřálo, ale i tak se nám tam moc líbilo. Chodili jsme na túry do okolí. Vyšlápli jsme kopec na Stožeckou kapli, ve Stožci jsme navštívili infocentrum, kde dětem promítli film o přírodě na Šumavě, poté si děti mohly svoji paměť vyzkoušet formou testu. Další den jsme šli do Nového Údolí a  zpět jsme jeli vlakem - to se také dětem moc líbilo. Hráli jsme spoustu dalších her, měli jsme vynikají stravu , takže tábor byl SUPER. Příště jedeme zas.

Memoriál Jaroslava Roučeho  5. září 2009

Tato soutěž se každoročně  pořádá v Česticích. Nejprve provedli útoky mladší družstva. Naši mladí hasiči z 10 družstev  skončili na 7. místě. s časem 28,94s. Pak nám ukázali co umí starší družstva. Náš kolektiv obsadil 3. místo s časem 22,9 s ze 7. kolektivů. ORM rozhodla, že vyhodnotí kolektivy Přípravka.  1.místo Čepřovice, 2.místo Bavorov B, 3. místo  Sousedovice B. Mladší hasiči byli moc šťastní, že si vezou  domu první zlatou medaili.

O pohár starosty Štěkeň 12.září 2009

Tato soutěž  je poslední v roce 2009, která se započítává do pohárových soutěží.  Mladšímu družstvu se první útok nepovedl, tak jim strojník Michal Mácha, potom poslal vodu dopředu pod plným tlakem a Jiří Jáchym neudržel proudnici a na levém proudu postříkal všechny rozhodčí plným proudem, nakonec shodil plechovku, ale výsledný čas nebyl  valný. Při druhém pokusu to klaplo a  skončili na 6.místě z 11 družstev.  Starší jako by kopírovali pokus mladších a první  pokus byl katastrofální.  Ale do druhého pokusu dali všechno, byl to vynikají výsledek s časem 21,87 s, ale bohužel to stačilo jen na 2.místo z  8 kolektivů. Jsou moc šikovní.

Soustředění České Žleby 2.-4. října 2009

Po nádherných prázdninách se všichni moc těšili na soustředění do Českých Žlebů na kamadáry z Vodňan. Učili jsme se na ZPV - uzle, značky, hasičáky, střelbu a další.  Užili jsme při tom spoustu legrace. Poslední den vedoucí udělali braňák, kde si každý vyzkoušel své znalosti. Hráli jsme i spoustu jiných her a vystrojili jsme  i svatbu pro dva zamilované.Počasí bylo skvělé a jídlo ještě lepší, děti se těší na zimní tábor.

ZPV Chobot  24.října 2009

Závod požární všestrannosti se započítává do okresního kola  následujícího roku. Zúčastnil se velký počet družstev. Mladších bylo 17 kolektivů, starších 13 kolektivů, dorostenci 1 a  dorostenky 2 družstva, jednotlivci dorostenky  jedna, jednotlivci dorostenci  9 dorostenců. Naši mladší hasiči doběhli do cíle  se čtvrtým nejlepším časem , ale měli nějaké trestné body, tak celkově skončili na krásném 6.místě. Starší družstvo  bylo druhé spolu s družstvem z Čestic. Krásné druhé místo. Na této soutěži jsme měli i dorostenky - složili se s dorostenkami z Vodňan.  Na překážce - vodní příkop se Michaele Chvostové podvrkla noha, ale ještě doběhla do cíle  a dorostenky vyhrály. Ještě za Čepřovice běželi dorostenci jednotlivci Petr Novotný skončil na 3.místě a Michal Mácha vystoupil na stupínek nejvyšší 1. místo. Tato soutěž byla velmi úspěšná, doufáme, že budou úspěšní i nadále.